تحقیقات شما شبیه به عکس افتتاحیه یک فیلم است ، ابتدا شما یک تصویر کلی از بازارتان می گیرید و بازار کلی که در آن هستید را حس می کنید ، و سپس شما بر روی شخصیتهایی تمرکز میکنید که مشتریان تان هستند. تحقیق ، گام کلیدی در شروع یک کسبوکار موفق است و نقش حیاتی در کمک به شناسایی بازار هدف خود بازی میکند .
از مراحل ذکر شده در زیر ، که برای کمک به کسب و کار شماست ، استفاده کنید
مشکل خود را تعریف کنید
برنامه ریزی کنید
تحقیق کنید
جمعآوری و تفسیر اطلاعات
استراتژیهای بازاریابی خود را تعیین کنید
۱. چیزهایی که نیاز است از آنها مطلع باشید؟
اندازه باز شما – چطور از این خدمات استفاده میکنند ؟
بهترین مکان برای فروش محصولات تان – کجا و چگونه مشتریان شما ترجیح میدهند خرید کنند ؟
ابزار برای کمک
اهداف مشخص خود را مشخص کنید و با نوشتن یک برنامه کاری به موفقیت دست یابید .
تحقیق بازار اطلاعات را جمعآوری و تجزیه و تحلیل میکند تا به شما در شناسایی و تعریف فرصتها و مشکلات بازاریابی ، تولید و فروش کمک کند .
بررسی رابطه خارجی بازار ، برای پیدا کردن و هدف یابی مشتریان تان .
۲. بررسی دادههای منتشر شده
دفتر روزنامه نگاران ، مجلات بازاریابی ، گزارشهای دولت ، مطالب و صفحات وب به همراه داده و آمار تجاری کوچک
۳. نیازهای مشتریان خود را کشف کرده و دادههای خود را جمعآوری کنید
بازاریابی شما تنها به اندازه درک شما از مشتریان تان موثر است . درباره نیازهای مشتریان خود با درک رفتار آنها نتیجهگیری کنید :
گروههای تمرکز (focus groups) تشکیل دهید و مصاحبههای عمیق و با کیفیت انجام دهید .
ایجاد نظرسنجی ها و پرسشنامه ها – اطلاعات کمی
اطلاعات محلی بگیرید و گفتگو کنید
درخارج از یک فروشگاه رقیب بنشینید.
باکارمندان رقیب خود صحبت کنید.
بامشتریان بالقوه واقعی صحبت کنید.
ابزار برای کمک
یک برنامه کاری business plan بنویسید
یک برنامه بازاریابی marketing plan بنویسید
۴. تحقیقات چه چیزی به شما میگوید ؟
اطلاعات خود را آنالیز کنید تا نقاط قوت و ضعف خود را بیابید .
شناسایی گرایشهای مشتریان و فرصتهای رشد.
نتیجهگیری خود را رسم کنید .
ابزارهایی برای کمک
راهبردها و تاکتیکهای بازاریابی Marketing strategies and tactics
چگونه کسبوکار خود را برای یک مزیت رقابتی نشان دهید Marketing strategies and tactics
استفاده از بازاریابی ایمیلی How to brand your business for a competitive edge
ترکیب بازاریابی Marketing mix