مشتری من چه کسی است ؟

تحقیق درباره بازار خودتان

85
در این صفحه می خوانید:
مراحل دخیل در شناخت مشتریان خود را بیابید.
یادگیری درباره اندازه بازار و محصولات خود
جمع‌آوری اطلاعات و کشف نیازهای مشتری
تحقیقات شما شبیه به عکس افتتاحیه یک فیلم است ، ابتدا شما یک تصویر کلی از بازارتان می گیرید و بازار کلی که در آن هستید را حس می کنید ، و سپس شما بر روی شخصیت‌هایی تمرکز می‌کنید که مشتریان تان هستند. تحقیق ، گام کلیدی در شروع یک کسب‌وکار موفق است و نقش حیاتی در کمک به شناسایی بازار هدف خود بازی می‌کند .
از مراحل ذکر شده در زیر ، که برای کمک به کسب و کار شماست ، استفاده کنید
  • مشکل خود را تعریف کنید
  • برنامه ریزی کنید
  • تحقیق کنید
  • جمع‌آوری و تفسیر اطلاعات
  • استراتژی‌های بازاریابی خود را تعیین کنید

۱. چیزهایی که نیاز است از آنها مطلع باشید؟

  • اندازه باز شما – چطور از این خدمات استفاده می‌کنند ؟
  • بهترین مکان برای فروش محصولات تان – کجا و چگونه مشتریان شما ترجیح می‌دهند خرید کنند ؟
ابزار برای کمک
  • اهداف مشخص خود را مشخص کنید و با نوشتن یک برنامه کاری به موفقیت دست یابید .
  • تحقیق بازار اطلاعات را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند تا به شما در شناسایی و تعریف فرصت‌ها و مشکلات بازاریابی ، تولید و فروش کمک کند .
  • بررسی رابطه خارجی بازار ، برای پیدا کردن و هدف یابی مشتریان تان .

۲. بررسی داده‌های منتشر شده

دفتر روزنامه نگاران ، مجلات بازاریابی ، گزارش‌های دولت ، مطالب و صفحات وب به همراه داده‌ و آمار تجاری کوچک

 

۳. نیازهای مشتریان خود را کشف کرده و داده‌های خود را جمع‌آوری کنید

بازاریابی شما تنها به اندازه درک شما از مشتریان تان موثر است . درباره نیازهای مشتریان خود با درک رفتار آن‌ها نتیجه‌گیری کنید :
  • گروه‌های تمرکز (focus groups) تشکیل دهید و مصاحبه‌های عمیق و با کیفیت انجام دهید .
  • ایجاد نظرسنجی ها و پرسشنامه ها – اطلاعات کمی

 

اطلاعات محلی بگیرید و گفتگو کنید
  • درخارج از یک فروشگاه رقیب بنشینید.
  • باکارمندان رقیب خود صحبت کنید.
  • بامشتریان بالقوه واقعی صحبت کنید.
ابزار برای کمک
یک برنامه کاری business plan بنویسید
یک برنامه بازاریابی marketing plan بنویسید

۴. تحقیقات چه چیزی به شما می‌گوید ؟
اطلاعات خود را آنالیز کنید تا نقاط قوت و ضعف خود را بیابید .
شناسایی گرایش‌های مشتریان و فرصت‌های رشد.
نتیجه‌گیری خود را رسم کنید .

ابزارهایی برای کمک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.