استراتژی‌ها و تاکتیک های بازاریابی

استراتژی‌ها و تاکتیک های بازاریابی

43

استراتژی‌ها و تاکتیک های بازاریابی

محصولات یا خدمات خود را به گونه ای ارائه دهید که مشتریان خود را راضی کند

  • آنچه در این صفحه می خوانید :
  • تنظیم اهداف بازاریابی
  • تاکتیک‌ها برای رسیدن به بازار هدف مشخص کنید
  • نیازهای مشتریان خود را برآورده کنید

استراتژی بازاریابی خود را مشخص کنید

یک استراتژی بازاریابی موثر به شما کمک می‌کند مسیر کلی و اهداف بازاریابی خود را تعیین کنید .

استراتژی شما باید مشخص کند که چگونه محصولات و خدمات خود را به روش‌هایی ارائه دهید که مشتریان شما را راضی کند .

زمانی که مشتریان و یا بازار هدف خود را مشخص کردید ، باید توسعه و اجرای تاکتیک‌ها یا راه‌های رسیدن به آن‌ها را آغاز کنید .آمیخته بازاریابی عناصر تاکتیکی را که شما برای استراتژی خود استفاده می کنید و به بازار هدف خود می رساند را تشکیل می دهد.

تاکتیک‌های ترکیبی بازاریابی

از برنامه بازاریابی خود برای شناسایی مراحل اقدام تاکتیکی استفاده کنید که استراتژی شما را به واقعیت تبدیل می‌کند .هفت تاکتیکی که در زیر لیست شده‌اند به 7P معروف هستند.

۱. محصول یا خدمت شما (product)

چه محصول یا خدمتی را ارائه می‌دهید ؟

در مورد علامت تجاری ، بسته‌بندی (اگر در آن قابل‌اجرا است) ، و محصول جاری و یا توسعه محصول بحث کنید .

مشخصه‌ها و مزایایی که ارائه می‌دهید را در نظر بگیرید .

نقاط فروش منحصر به فرد خود را در نظر بگیرید . چه چیزی محصول یا خدمت شما را متفاوت از بقیه می‌سازد ؟

به این فکر کنید که محصولات یا خدمت های بالقوه شما چه خواهند بود .

2. قیمت‌گذاری محصول یا خدمات تان (Price)

قیمت بخش مهمی از آمیخته بازاریابی شما است .

انتخاب قیمت مناسب برای محصولات و یا خدمات شما به افزایش سود و ایجاد روابط قوی با مشتریان کمک خواهد کرد .

با قیمت گذاری موثر شما می توانید از عواقب جدی مالی که ممکن است در صورت کاهش قیمت (سود کافی) و یا افزایش قیمت (فروش کافی نیست) جلوگیری کنید.

3. موقعیت شما در بازار (Place)

چه فروشگاه خرده‌فروشی , فروشگاه اینترنتی و چه در رسانه‌های اجتماعی , به کانال‌ها و مکان‌هایی برای توزیع محصول , اطلاعات مرتبط و خدمات پشتیبانی اشاره دارد .

این نحوه موقعیت یابی محصول تان در بازار است – مکانی است که یک محصول می‌تواند خریداری شود و اغلب به عنوان کانال توزیع شناخته می‌شود

مکان می‌تواند شامل هر فروشگاه فیزیکی ( سوپر مارکت ) و نیز فروشگاه‌های مجازی آنلاین باشد.

بودن در مکان یا موقعیت صحیح می‌تواند عامل تعیین‌کننده ای باشد که آیا مشتری از شما خرید خواهد کرد یا خیر .

برای اینکه بفهمید مشتری ایده‌آل شما از کجا خرید می‌کند , ارزش انجام تحقیقات در بازار را دارد .

۴. ترویج محصول یا خدمت (Promotion)

 

شما چطور کسب‌وکار خود را تبلیغ می‌کنید ( یا قصد دارید تبلیغ کنید ) ؟

صرف نظر از اینکه کسب و کار شما چقدر خوب است، اگر شما آن را تبلیغ نکنید و به مردم نگویید که شما وجود دارد، بعید است که شما فروش زیادی داشته باشید.

تبلیغات در مورد جذب افراد مناسب برای یک بار استفاده و استفاده مجدد از محصولات یا خدمات شماست.

چندین تکنیک برای ایجاد تبلیغ موثر وجود دارد و که می‌توانند به روش‌های مختلف با هم ترکیب شوند تا مناسب‌ترین و تاثیرگذارترین استراتژی با توجه به نیازهای شما ، از جمله اینترنت ، نام تجاری ، روابط عمومی و تبلیغات را ایجاد کنند .

۵. مردم در کسب‌وکار شما  (People)

افرادی که در کسب‌وکار خود استخدام می‌کنید می‌توانند بر بازاریابی محصولات و خدمات شما تاثیر بگذارند .

کارکنان آگاه و با رفتار دوستانه می‌توانند به ایجاد مشتریان راضی کمک کنند و بتوانند تجربه فروشی منحصر به فرد را ارایه دهند که یک سازمان اغلب به دنبال آن است .

اگر یک تیم برجسته یک مزیت رقابتی ایجاد کند ، کیفیت استخدام و آموزش برای رسیدن به اهداف بازاریابی شما ضروری می‌شود .

دقت کنید که در جای خود فرایندها و آموزش داشته باشید تا بتوانید بهترین تیم خود را به دست آورید .

۶. یک فرآیند تجربه خرید را نشان می‌دهد (Process)

این فرآیند بیانگر تجربه خرید مشتری است زمانی که محصول یا سرویس شما را خریداری می‌کند ، مانند مسیری که یک بطری آب میوه در یک رستوران ارائه می‌شود یا ، واکنش یک شرکت در مقابل یک شکایت ، یا سرعت تحویل غذا در یک رستوران ارائه می‌شود .

یک فرآیند ضعیف می‌تواند عوامل دیگر آمیخته بازاریابی را تضعیف کند . برای مثال ، یک شرکت خطوط هوایی ممکن است یک تیتر با قیمت بسیار رقابتی را پیشنهاد کنند ، اما اگر قیمت نهایی با هزینه‌های اضافی مانند هزینه‌های چمدان و هزینه‌های اداری افزایش یابد ، ممکن است مشتریان احساس کنند که از آن سواستفاده شده است.

سعی کنید فرایندها و روال‌های اصلی خود را مستند کنید تا کارکنان و تامین کنندگان شما بدانند که هدف شما چیست و شامل جزئیاتی مانند :

حسابداری و رویه‌های مالی

خط مشی ها و روش های تکنولوژی اطلاعات.

۷. محیط فیزیکی (Physical environment)

محیط فیزیکی که محصولات و یا خدمات شما فروخته می‌شوند و تحویل داده می‌شوند ، می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر روی نحوه تجربه مشتریان تان داشته باشد .

محیط فیزیکی می‌تواند کیفیت اثاثیه در اتاق مشاوره شما ، طراحی قسمت پذیرش و یا وب سایت شما باشد .

ایجاد یک محیط فیزیکی مثبت لزوما پر هزینه نیست – یک گلدان پر از گل‌های تازه و یا تابلوهای خلاقانه می‌تواند یک تفاوت بزرگ ایجاد کند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.