ایجاد یک استراتژی دیجیتال

ایجاد یک حضور آنلاین

41
در این صفحه
  • یک استراتژی دیجیتال موثر اهداف آنلاین شما را پشتیبانی می‌کند .
  • اهداف آنلاین را طوری مشخص کنید که قابل‌اندازه‌گیری و قابل‌دسترس باشند

اهداف آنلاین بخشی از اهداف کلی بازاریابی شماست و به طور خاص به آنچه می‌خواهید کسب‌وکار شما به صورت آنلاین انجام دهد ، مرتبط هستند .

این می‌تواند شامل فروش از طریق وب سایت شما یا انواع دیگر تعاملات بازدید کنندگان با وب سایت شما ، مانند اشتراک و عضویت ، ارتباطات با مشتریان ، شبکه های اجتماعی و غیره باشد .

اهداف شفاف شما ، استراتژی دیجیتال شما را تضمین می‌کند و به شما کمک می‌کنند تا تکنولوژی و فرایندهای مناسب را برای پشتیبانی از این اهداف در نظر بگیرید. برای مثال , اگر اهداف آنلاین شما شامل فروش از وب سایت شما باشد , استراتژی شما تمام جنبه‌های این فعالیت , از فن‌آوری ( پلتفرم تجارت الکترونیک ) , تا ارائه خدمات به مشتری را پوشش خواهد داد .

مزایای یک استراتژی دیجیتال

یک استراتژی دیجیتال ، فعالیت‌های آنلاین شما را با اهداف کسب‌وکار همسو می‌کند و به شما کمک می‌کند در این محیط پیوسته در حال تغییر باقی بمانید . یک استراتژی دیجیتال به شما کمک می‌کند :

  • به صورت آنلاین رقابتی بمانید
  • بهبود خدمات به مشتریان
  • به کسب و کارتان کمک می کنید تا رشد کند
  • بهبود کنترل کیفیت
  • کاری کنید که کسب‌وکارتان ساده شود
  • آزاد کردن شما از فعالیت‌های ناشی از فرآیندها
  • بهبود کارآیی
  • افزایش مشتریان پایه
  • قادر به فروش ۲۴ / ۷ خواهید بود (24 ساعت – 7 روز هفته)
  • پرسنل خود را در وظیفه شان اتوماتیک کنید

استراتژی دیجیتال شما باید همیشه بخشی از یک برنامه بازاریابی کلی باشد . اگر یکی از آن‌ها را ندارید می‌توانید شروع به نوشتن یک برنامه بازاریابی کنید .

چگونه می‌توان اهداف آنلاین را تعیین کرد

اهداف آنلاین را با چارچوب‌های زمانی مشخص و راه‌هایی که می‌توانید موفقیت استراتژی دیجیتال خود را اندازه‌گیری کنید مشخص کنید. اهداف خود را به این صورت تعریف کنید : اهداف مشخص ، قابل‌اندازه‌گیری ، دست‌یافتنی ، واقعگرایانه ، و زمان محدود .

مثالی از اهداف آنلاین

اهداف آنلاین قابل‌اندازه‌گیری هستند . لیستی از اهداف آنلاین شما بسته به کسب‌وکار شما و آنچه می‌خواهید به آن دست پیدا کنید ، متفاوت خواهد بود :

  • ایجاد یک وب سایت – سه ماه
  • بهینه‌سازی وب سایت تان ، رسپانسیو بودن وب سایت
  • رشد فروش آنلاین به میزان ۱۲ درصد
  • رتبه گرفتن در موقعیت ۱ تا 3 در گوگل برای پنج کلید واژه
  • رشد پایگاه‌داده تان توسط ۲۰۰ نفر
  • ایجاد دو ارتباط جدید با دیگر شرکت ها در هفته

اهداف خود را اجرایی کنید

یک برنامه عملی حرفه ای و دقیق راه خوبی برای تبدیل اهداف تان به واقعیت است .

تکالیفی که باید برای هر هدف تکمیل شوند را فهرست کنید ، سپس وظیفه را به فرد تخصیص دهید و یک قرار ملاقات تعیین کنید . برای هر فعالیت یا وظیفه ، آنچه را که انتظار دارید برای کسب و کارتان به دست آورید ، بنویسید. با این مسیر مطمئن شوید که فعالیت‌های برنامه اقدام شما به طور مستقیم به بهبود و رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.