بازاریابی اینفلوئنسر

بازاریابی اینفلوئنسر

84

- Advertisement -

بررسی استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر

واقعیت این است که بسیاری از مردم نسبت به تبلیغات بدبین شده‌اند. آنچه که در هر جای ممکن نمایان می‌شود، ادعاهای مسخره ای است که با ریشه غرایز ما بازی می‌کند، و چیزهایی را بیرون می‌کشد که جالب‌ و ضروری هستند. در دنیایی که توسط تبلیغات اشباع شده‌است، برای مردم سختشش است که به ادعاهای بازاریابان اعتماد کنند.

این بدبینی اغلب زمانی که توصیه‌هایی برای محصولات از طرف دوستان یا اعضای خانواده صورت می‌گیرد، از بین می‌رود. یک توصیه قابل‌اعتماد ، اعتبار بیشتری نسبت به یک آگهی تبلیغاتی دارد.به همین دلیل است که طبق تحقیق Netpop ، %۷۹ کاربران رسانه‌های اجتماعی از این سایت‌ها برای پیدا کردن اطلاعات و توصیه‌هایی در مورد محصولات استفاده می‌کنند. ​

راهنمای بازاریابی اینفلوئنسر
  • بازاریابی اینفلوئنسر چیست؟
  • چه کسانی از بازاریابی اینفلوئنسر استفاده می کنند؟ ​​​​​​​
  • مشاغل در بازاریابی اینفلوئنسر
  • چگونه یک درجه در بازاریابی به شما کمک می‌کند تا شغلی را در بازاریابی اینفلوئنسر  پیدا کنید؟

شرکت ها دریافتند که  می‌توانند از قدرت شبکه های اجتماعی و دیگر ابزارهای اینترنتی به طور غیرمستقیم برای معرفی محصولات خود به مشتریان استفاده کنند. آن‌ها می‌توانند مردم را تشویق کنند که در مورد برند یا محصول خود صحبت کنند و آن را به صورت آنلاین معرفی کنند.

بازاریابی اینفلوئنسر چیست؟

بازاریابی اینفلوئنسر شامل محصولات و خدمات بازاریابی برای کسانی است که بر روی چیزهایی که دیگران خریداری می‌کنند تسلط دارند. این تاثیر بر بازار معمولا ناشی از تخصص آن فرد در حوزه کاری مختص خود اوست.

محبوبیت، یا شهرت : بازاریابی به مخاطبان اینفلوئنسرها شبیه به بازاریابی دهان به دهان است، اما به شدت به توصیه های صریح اشاره نمی کند (بازاریابی دهان به دهان را مشاهده کنید)

اینفلوئنسر می تواند از طیف وسیعی از مکان ها باشد.هر شخص، گروه، نام تجاری یا محل ممکن است به طور بالقوه یک اینفلوئنسر باشد. به عنوان مثال، افراد مشهور اغلب برای فروش محصولات استفاده می شوند، زیرا آنها بسیار مورد احترام و قابل مشاهده هستند. هنگامی که یک شخص مشهور از یک محصول استفاده می کند، ارزش و احترام سازنده آن محصول به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد که از تایید مشهور به دست می آید ( بازاریابی ستاره ها را مشاهده کنید)

وبلاگنویسان به عنوان اینفلوئنسر مهم هستند، زیرا آنها در شبکه های اجتماعی اعتبار دارند و فالوورهای وفادار دارند. هنگامی که یک وبلاگنویس محصولی را توصیه می کند، به نظر می رسد قابل اعتماد تر از تبلیغات سنتی است. با استفاده از اینفلوئنسرها ، شرکت ها می توانند بسیاری از بدبینی و شک و تردید را که به پیام های بازاریابی مستقیم منتهی می شود، کاهش دهند.

این نوع بازاریابی منحصر به فرد است، زیرا به نیازهای اینفلوئنسر به جای مشتری توجه می کند. شرکت ها باید به روابط آزاد و طبیعی اینفلوئنسرها جهت تایید محصولشان احترام بگذارند.این ممکن است شامل دادن دسترسی اینفلوئنسر به یک محصول تولید شده باشد یا دعوت اینفلوئنسر به بازدید شرکت به طور شخصی باشد.

تنها اشکال عمده بازاریابی اینفلوئنسر این است که به اندازه بازاریابی سنتی قابل‌کنترل نیست. در حالی که برخی اینفلوئنسر تنها تصویر مثبت یک محصول را به اشتراک می گذارند ، بازاریابان باید برای مقابله با جو منفی آماده شوند ممکن است اینفلوئنسرها با مشکل قانونی مواجه می‌شوند یا از توجه عموم خارج شوند و شانس موفقیتشان تحت تاثیر بگیرد. اگر اینفلوئنسرها از محصولات استفاده نادرست کنند یا از طرف فالوورها رد شود.

چه کسانی بازاریاب اینفلوئنسر را استخدام می‌کنند؟

طبق گفته‌های انجمن بازاریابی دهان به دهان  http://womma.org، برندها هر روز 3/3 میلیارد بار در آمریکا منشن می شوند مردم در مورد همه چیز از غذاهای فست فود گرفته تا ماشین‌آلات صنعتی صحبت می‌کنند. هر کسب‌وکار، صرفنظر از صنعتی که در آن هستند، می‌توانند از ایجاد گفتگویی درباره محصولات خود سود ببرند (می توانید به بازاریابی همهمه ای Buzz Marketing مراجعه کنید)

کسب و کاره‌ای کوچک ممکن است از استراتژی‌های آنلاین ارزان برای برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها استفاده کنند. یک رستوران جدید می‌تواند مشتریان را به نوشتن آنلاین تشویق کند. یک شرکت محوطه سازی می تواند یک وبلاگ مفید باغبانی ایجاد کند. اینفلوئنس (تاثیرگذاری) همانطور که در سطح محلی قدرتمند است می تواند در سطح ملی هم قدرتمند باشد.

شرکت های بزرگتر توسعه استراتژی های بازاریابی اینفلوئنسر را در کلیه رویدادها گسترش می دهند. آنها می توانند با همکاری با افراد مشهور یا برندهای دیگر که مسلما هزینه بالاتری هم دارند برای کمک به جایگاه محصولاتشان ایجاد کنند. (می توانید به بازاریابی افراد مشهور Celebrity Marketing مراجعه کنید )

یک شرکت تولید کننده نوشابه انرژی زا را در نظر بگیرید که می‌خواهد به بازار جوانها نفوذ کند آن‌ها می‌توانستند آنها می توانند اسپانسر یک شرکت چوب اسکی بشوند و در مسابقات نوشیدنی‌های رایگان ارائه کنند. این یک راه برای جذاب کردن مخاطبان جوان است که بر دوستان و همکلاسی‌هایشان هم تاثیر می گذارد. برای شرکت های بزرگتر بازاریابی اینفلوئنسر باید یک تلاش برنامه ریزی شده  و مداوم باشد زیرا روابط متقابل موجود را باید حفظ کنند.

استراتژی‌های موثر در بازاریابی اینفلوئنسر
·        مهم ترین عامل موثر شناسایی اینفلوئنسر مناسب با حرفه شما : ابزارهای دیجیتال مانند SocMetrics و Appinions برای شرکت ها و سازمان وجود دارد که به کمک آن پروفایل های تاثیر گذار بر اساس جغرافیا، رده سنی و یا سایر اطلاعات جمعیت شناختی را می توانند تجزیه و تحلیل کنند.

·        ایجاد رابطه با اینفلوئنسرها: سعی کنید تا قبل از اینکه درخواست معرفی یا حمایت از محصول یا شرکت تان را به اینفلوئنسر بدهید،  یک پیام ساده در فیس بوک یا توییتر می‌تواند باعث جلب توجه یک اینفلوئنسر جدید شود.

·        ترجیحات اینفلوئنسرها را پیدا کنید : ارائه محتوا و مطالب تبلیغاتی به اینفلوئنسرها در قالبی که برای آن‌ها راحت‌تر است اعم از چاپ، ویدئو، صوت و یا برخی از فرمت های دیگر.

·        دسترسی آسان به محتوا : اینفلوئنسرها علاقه مند هستند محتواها به راحتی قابل اشتراک گذاری در فیس بوک ، توییتر و بلاگ هایشان باشند و معمولا از ابزارهای آنلاین مثل SocialChorus استفاده می کنند.

·        شبکه های کوچک اجتماعی را نادیده نگیرید : امکان دارد در مورد تبلیغات در فیس بوک، یوتیوب و توییتر فکر کنید. اما مثلا Instagram دارای 800  میلیون کاربر و در حال رشد است. سایت های کوچک شبکه های اجتماعی می توانند نتایج قابل توجهی نیز داشته باشند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.